برگزاری دوره آموزش سبک زندگی اسلامی در ماه محرم 

برگزاری دوره آموزش سبک زندگی اسلامی در ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
رقیه ملایی گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) در ماه محرم، برگزاری دوره آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه بانوان است که با دعوت از یک کارشناس دین اجرا می شود.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از رویکردهای کانون همواره توجه به بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی بوده و بر همین اساس هر ساله در آستانه محرم به همت اعضای کانون، مسجد و محله متناسب با این ایام فضا سازی می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت افزود: یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده با همراهی امام جماعت و هیئت امنای مسجد، برپایی مجلس عزای اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی است.


وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی فضای بیرونی مسجد به گونه ای طراحی شده که عزاداران با خاطری آسوده و با فاصله اجتماعی ۲ متر بتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند.


ملایی ابراز کرد: مراسم عزاداری هم زمان با شب اول ماه محرم آغاز شده و هر شب به مدت ۲ ساعت همراه با سخنرانی و مداحی است.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت ادامه داد: یکی از برنامه های کانون در ماه محرم، برگزاری دوره آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه بانوان است که با دعوت از یک کارشناس دین اجرا می شود.


وی اظهار کرد: برپایی موکب و همچنین اجرای طرح اطعام نیازمندان از دیگر برنامه های ویژه ماه محرم است که به همت بچه های مسجدی عضو کانون اجرا می شوند.

 
ملایی اضافه کرد: همچنین هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم تعزیه خوانی توسط بچه های مسجد اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت در خاتمه عنوان کرد: این برنامه ها در راستای حفظ شعائر دینی برگزار می شود.

پایان پیام/ 586